НАПРЕДНИ МАЈСТОРИ ЗА РУШЕВИНЕ

НАПРЕДНИ МАЈСТОРИ ЗА РУШЕВИНЕ

Foto: Pinterest

У једној недавној уобичајеној полемици око наводно "доброг живота у СФРЈ" навео сам пример изградње хидроцентрале у црногорским кршевима без капи воде. Рачунам, пример је упечатљив какви су лудаци и буздовани тада водили државу. Међутим, одговор који сам добио био је збиља фасцинантан. Да, вели мој опонент, тако је - "Kомунисти су желели да на сувом кршу оживе живот !" Ти  лунатици су међутим због свог суманутог пројекта уништили оно мало плодне земље на том подручју. Но, и без тога одговор је као реплика из неког партизанског филма из педесетих година после које идеалима занесени омладинци и омладинке голим прсима јуришају на бункере. Није ме изненадило, али јесте симптоматично да нико сем мене није реаговао на ову лирско-манијакалну идеологему. Одмах помислите: како сви ти људи помућене свести гласају на изборима? Који су им критеријуми? Сигурно, али 1/1 што би се рекло, такви редовно бирају најгору, најштеточинскију опцију која је у понуди.

Нигде ваљда као код нас нису у тако бруталној супротности бучна левичарска популистичка демагогија, тако типична грандиозна обећања, визије до неба, и кршеви које остављају за собом.

Што је више њихових кршева, лома и хаоса праћеног урлањем и циком, народ упорније гласа за те главате и грлате неспособне лажове. Свако може да се окрене око себе и видеће бар неку скарабуџену "стратешку инвестицују" која кошта ђаво и по. Знамо и зашто. У Скадар уградише Гојковицу, сад наши главари уграђују своје дупе. И то сви знамо, нема забуне. Правимо најскупље кршеве на свету, и тако ћемо док не пропаднемо, не би ли на "сувом кршу живот оживели".


БЕОГРАДСКИ МЕТРО

Ко се родио кад је зачета идеја о београдском метроу, има унуке који ће можда да дотекну да обиђу почасни круг метроом. Овако су стручно приказивали тај стратешки пројекат 1974.:

- Kичму јавног саобраћаја 2000. године чиниће систем брзог масовног јавног саобраћаја типа метроа.



Вучић, четрдесет две године након тога: "Изградићемо метро, на понос грађана!"

 04.08.2019 - Уговор о испитивању земљишта за изградњу београдског метроа није потписан скоро два и по месеца након доделе због тога што су једном од учесника конкурса наводно повређена права у поступку.

Само то са испитивањем земљишта да одраде, па кад крену... Ако буде темпо радова предвиђен за овакву врсту "ниске градње", Вучић ће свечано отворити Метро поводом "Дана Младости", за свој осамдесети рођендан.


БРЗЕ ПРУГЕ

О брзим пругама Србије функционери причају више од две деценије. Најгласнији је био бивши министар Милутин Мркоњић, који је још 1991. године, као директор ЦИП-а, био један од покретача футуристичког пројекта “Брзе пруге Србије”. Први премијер након првих вишестраначких избора Драгутин Зеленовић прихватио се тог футуристичког пројекта "Брзе пруге Србије".

“Дачићу, пре ћеш ти у свемир него што ће возови ићи 200 на сат!“ Овако је председник Синдиката радника железничке инфраструктуре Перица Ђорђевић реаговао у новембру 2013. на изјаву премијера Србије да ће српски возови до Будимпеште ићи 200 на сат. Наиме, Ивица Дачић је рекао да ће он и мађарски премијер Виктор Орбан кинеским партнерима предложити заједничку реализацију пројекта реконструкције пруге Београд-Будимпешта, како би се возови на тој деоници кретали брзином већом и од 200 километара на сат.

Среда, 23. дец. 2015, Вучић: До 2018. брза пруга Београд–Будимпешта

Од тог пројекта изграђен је само надвожњак над пругом код Инђије. Просечна брзина српских возова је 42 километра на сат. Само на 3,2 одсто пруга у Србији дозвољена брзина од 100 километара на сат. Много брже се путовало до Будимпеште пре Другог светског рата него данас.


КОРИДОР 10

Коридор десет је требао бити дика нашег продора у двадесетпрви век. Сва чуда технологије, и визија! Да, визија будућности изнад свега.

Вучић: Kоридор 10 мења слику Србије! 

Ваља преко линка погледати видео како изгледа "будцностсрбијеав" на Коридору 10. Затим погледати како изгледа тај коридор 10 пре будућности, дакле у реалном времену.



Председник Србије Александар Вучић изјавио је да је одлучено да проблем са одроњеним потпорним зидом на Kоридору 10 буде решен уклањањем целог брда.

Што се шпарало на битумену па се ауто-пут круни к'о сув лебац, мања је мукица.

Без даљег коментара.


КОРИДОР 11

Коридор 11 дође као нека колатерална штета.

Траса Уб - Лајковац никада није пуштена у саобраћај, иако је прва започета и завршена на Kоридору 11. Разлог је што није повезана ни с једном другом деоницом и предалеко је од Ибарске магистрале, да би се возила у том делу могла преусмерити на њу. Налази се између две деонице, Обреновац - Уб и Лајковац - Прељина, на којима раде кинеске компаније и после чијег завршетка ће се комплетирати потез од Обреновца до Љига и надовезати на постојећи ауто-пут до Прељине.

Ова траса, коју су прозвали "ауто-пут из њиве у њиву", никада није пуштена у саобраћај, а 4,5 километара, од укупно 12,5 који су асфалтирани, мораће да се ради из почетка, за шта ће бити потребно око милијарду динара, односно нешто више од осам милиона евра.

Уочена су бројна оштећења, а утврђено је да су мајстори уградили глину у основу ауто-пута
Инжењери из ЦИП-а су утврдили да пукотине иду кроз цео асфалтни слој, као и да су настале на дну слојева ауто-пута. Оценили су и да је главни узрок оштећења слој дробљеног камена и насип од глине који се налазе на дубини од 87 до 100 центиметара. То значи да ће због глине морати да се скине слој ове дебљине и да се уради поново. 


ДЕВИЋА STATION

Ово је, за промену, у Новом Саду. Ради се о "новој" аутобуској станици коју је изградио извесни Девић и која је требала да замени стару и оронулу, али је читав пројекат пропао, управо када је завршен. Јесте се у њ уградила Гојковица млада, али не цела, већ само задњим делом витог тјела.

Фото: Nova autobuska u NS

Све је завршено пре дванаест година и ником ништа. Ко, шта, колико, како, зашто...??? Ма какви, кога брига. Гојковица је имала визију, те је заслужила место Председнице Народне скупштине републике Србије.

НАПРЕДЊАЦИ ЛЕТЕ У НЕБО

Показало се да су аирпорти врло уносни послови. Доста дају а не траже ништа. како то функционише. Направиш аеродром, дође Вучић са четири стотине аутобуса, отвори ново техничко чудо, запосле се заслужни чланови. Аеродром ради 2 (два) сата. Средом. И то ако неко пријави приватно полетање или одлетање. Ако не, чекамо пензију.

18 АПРИЛ, 2015: НА АЕРОДРОМУ “МОРАВА” УСKОРО ЛИНИЈА ФРАНKФУРТ – ЛАЂЕВЦИ – ИСТАНБУЛ?


Фото: Краљево-кафе

Отворен Аеродром "Морава", Вучић: Србија иде у будућностМешовити војно-цивилни аеродром за међународни ваздушни саобраћај "Морава" код Kраљева отворен је за цивилни саобраћај, у присуству државног врха Србије. Председник Србије Александар Вучић рекао је на отварању да је данашњи дан велики и свети за све Србе, ма где они живе. Запослено тридесет седам стручних људи са пусулом.

Чекајте унцути! Шта то може Краљево а не може Нови Сад? Па да боме, сад ће да поплочају стари аеродром Ченеј. Доста је више полетања са траве!

Нови Сад хоће Аеродром! За две године са Ченеја ће полетати авиони lou kost компанија.

Визија Ченеја је да Аеродром "Ченеј" треба да повезује Војводину са Ex-Yu пословним центрима.

Скупо до зла бога, нефункционално, непотребно, али са визијом. За исте паре могу се направити сва недостајућа обданишта у Војводини, или све болнице да се реновирају и осавремене. Али, не! Трба да се повезујемо са грађанима са наших простора. Сегедин, Осијек... Да Чанак не мора да иде ка мрском Београду кад му се буде заоћало да приватним авионом оде са братаницама на летовање.

НА-ВОДНИ БЕОГРАД

Прошли смо копно и ваздух, остала је још вода. Дакле, фамозни "Београд на води".

Kако је наведено на сајту Београда на води, овај „нови урбани центар вредан је три милијарде америчких долара" - што је према тренутном курсу 2,7 милијарди евра - и „смештен је на 1,8 милиона квадратних метара".

У савском амфитеатру налазиће се шест хиљада станова, живеће 14 хиљада људи, биће осам хотела, 165 апартмана и кула Београд висока 168 метара.

За кулу Београд, најављену као највишу зграду у Србији, која ће имати 40 спратова и у чију ће изградњу бити уложено 12 милијарди динара, тек у фебруару ове године издата је дозвола за градњу.

Да би остварили овај епохални подухват, крше све пред собом.

У априлу 2019. године, Београд на води требало је да изгледа овако - да има кулу Београд, велики шопинг центар, два хотела, неколико стамбених и пословних зграда.

Kако је у јуну 2014. године на представљању мастер плана најавио тада први потпредседник Владе Србије Александар Вучић, све то требало је да „никне" 2016.

Четири месеца пре тога, у предизборној кампањи на телевизији Пинк, Вучић је најавио да ће читав пројекат бити завршен до краја 2019. године.

Ипак, након нешто више од годину дана, када је потписан уговор за изградњу Београда на води, било је јасно да се све помера - за две-три деценије.

У уговору је предвиђено да пројекат „траје максимално 30 година, од чега 50 одсто мора да буде завршено у првих 20".

Првобитно планови предвиђали су и да ће због пројекта Београд на води уз железничку станицу која је добила нову локацију, ове године и аутобуси кретати са нове локације.

Градња нове станице у Блоку 42 на Новом Београду почела у фебруару 2018. и планирано да све буде готово у року од 18 месеци, али се са радовима није далеко стигло.

У међувремену, према писању медија рокови су померени, па је 2020. нови термин за премештање станице, а 2021. за кулу Београд.

Шта се још дешава сем што крше, руше и ломе све што је пред њима, зарад њихове визије будућности? Иста ствар као и са хидроелектраном "Озринићи" са почетка написа. Прво су рушили, онда кренули да граде што су су замислили, на крају су почели са испитивањима терена.

Београд на води зато буквално пуца и тоне.  На десетине црпки без престанка испумпава воду из пројекта века. Ето зашто толико све касни сем урнисања онога што су затекли.

Будите сигурни, с обзиром на оно што су обећавали па од тога остварили, Вучић и СНС сигурно побеђују на следећим изборима. Имају безрезервну подршку гласачког тела без главе.

Коментари

Популарни постови са овог блога

ПЕТ СРПСКИХ ЏЕЛАТА (1): ЗОРАН ЂИНЂИЋ - КВИСЛИНГ ДЕЧИЈЕГ ЛИЦА

ИДИОТИ СУ СНАГА СРБИЈЕ

АНТИ-ТИТОГРАФИЈА (3) ДЕСЕТ НАЈЗНАЧАЈНИЈИХ РЕВОЛУЦИОНАРНИХ СТАРЛЕТА