ТАКО ЈЕ ГОВОРИО ТУЂМАН

ТАКО ЈЕ ГОВОРИО ТУЂМАН

Са веома великом захвалношћу преносимо без коментара
и икакових измена и потребних побољшаања, текст са
узоритога хрватскуга портала "Аутограф".
 

Ваља опет прочитати Туђманове изјаве о БИХ и ХВО

Аутор: Телеграф.хр/Аутограф.хр / 04.12.2017. 

Фрањо Туђман

Шесторка водећих људи некадашње Херцег-Босне осуђена је на укупно 111 година затвора, а генерал Слободан Праљак је усред изрицања пресуде попио отров и убрзо умро.

Премијер Андреј Пленковић, предсједница Колинда Грабар-Китаровић и предсједник Сабора Гордан Јандроковић казали су како је ова пресуда неправедна.

“Хрватска сматра да се овом пресудом погрешно алудира на улогу државног врха у збивањима у БиХ деведесетих година. Сматрамо да државни врх у тим ратним догађањима према ставу Владе није ни на који начин могао бити повезан с оним чињеницама и интерпретацијама како су настојале бити растумачене и интерпретиране у пресуди из 2013. години”, рекао је Пленковић.

Жалбено вијеће закључило је да је удружени злочиначки потхват постојао, да је постојао међународни оружани сукоб уз умијешаност Хрватске као и стање окупације одбацујући жалбе обране.

Жалбено вијеће закључило је да је удружени злочиначки потхват постојао, да је постојао међународни оружани сукоб уз умијешаност Хрватске као и стање окупације одбацујући жалбе обране.

У приопћењу тужитељства након пресуде, наводе како је правомоћно потврђено да су, осим осуђене шесторке, и високи дужносници хрватског водства, укључујући Фрању Туђмана, Гојка Шушка и Јанка Бобетка, били кључни судионици удруженог злочиначког потхвата етничког чишћења муслимана.

Портал Лупига прошле је године извукао неколико изјава Фрање Туђмана о БиХ. Изјаве су забиљежене тијеком Туђманових сусрета са сурадницима у Предсједничким дворима раних 90-их и објављене у књизи “Стенограми о подјели Босне”. Ради се о службеним стенограмима, а у наставку су изјаве Фрање Туђмана:

Или ће Босна осигурати интересе Хрвата или подјел
а


“Ја сам рекао: или таква Босна која ће осигурати и интересе хрватског народа, или молим – подјела! С тиме да сам ја рекао: један дио Србији, један дио Хрватској, а може остати и муслиманска државица у средини, она повијесна земљица Босна која онда не би имала могућности да има амбиције стварања неке велике исламске државе у Еуропи”. (17.9.1991.)

У БиХ се води рат за границе хрватске државе

Ја сам у липњу мјесецу звао и министра и начелника стожера и почетком српња сам молио, рекао сам им у Босни и Херцеговини се сада води рат за подручје границе хрватске државе. Према томе, треба све учинити, помоћи да се то подручје одржи. Није нам исто да ли ће граница хрватске државе бити Јајце са Травником или само са Новим Травником, Витез, Бусовача… Са цјеловитом Босном ми бисмо изгубили Босну у потпуности – читава Босна била би против нас. Али, на овај начин ми ћемо имати, слушајте, границе хрватске државе какве можда никада у повијести нисмо имали.” (6.11. 1993.)

Успостављање Босне је повијесни апсурд


“И с нашег гледишта, не мање неголи са српског, постоји потреба да се питање ријеши у својој бити, јели, јер је успостављање Босне, граница Босне и Херцеговине послије Другог свјетског рата повијесни апсурд враћања једне колонијалне творбе настале од 15. до 18. стољећа.” (8.61991.)


Перспектива суверености БиХ нема изгледа


“С перспективом суверености Босне и Херцеговине нема некаквих изгледа. Чак када би се могла одржати, господо, Босна и Херцеговина као посебна, што то значи? Успостава границе… Хоћемо ли успоставити границе између Хрватске и Херцеговине да Хрват из Херцеговине не може ићи у своју Хрватску или овај Хрват тамо?..” (27.12.1991.)

Вријеме је да окупимо Хрвате у највећим могућим границама

“Као што смо искористили овај повијесни тренутак да створимо самосталну Хрватску међународно признату, тако мислим да је вријеме да искористимо, да окупимо хрватско национално биће у максимално могућим границама. Да ли би то било баш 30 опћина или 28 – то је чак са тога гледишта од мање важности…” (27.12.1991.)

Комунисти су измислили БиХ


“Босне и Херцеговине није било између два рата. Комунисти су је измислили, послије Другог свјетског рата вратили на сцену, чак Муслимане прогласили нацијом, зато да би, тобоже, ријешили супротности између српског и хрватског народа. Јесу ли у томе успјели? Нису, напротив…” (27.12.1991.)


Наш циљ од почетка није био одржавање такве БиХ каква је она данас


“Наш циљ од почетка није био одржање такве БиХ каква је она данас. То хрватској политици у бити не одговара, јер би хрватска политика на тај начин била стално и непрестано фрустрирана губитком и демографским и територијалним у БиХ. Нисмо зато случајно ставили у преамбулу хрватског Устава и Бановину Хрватску. Оваква хрватска држава нема увјета за живот, али хрватска држава чак с границама Бановине има, а особито с побољшаним границама.” (27.12.1991.)


Ако дође до разлаза, Западна Босна је дио Хрватске


“Колико год смо ми с Муслиманима, с Изетбеговићем, склопили споразум, и јавни и тајни, да треба остварити сурадњу између Муслимана и Хрвата, толико се те операције, с њихове стране, још увијек настављају. А ми због стратешких разлога требамо ићи на тај споразум с њима. Али, исто тако, и осигурати стратешке интересе Хрватске што се тиче територија. А имамо и с Абдићем споразум, да, ако дође до разлаза, односно када дође до разлаза, да та Западна Босна је саставни дио Хрватске.” (22.10.1993.)


Ако треба сачувати Босну, онда смо могли сачувати и Југославију


”На такве примједбе да је требало цјеловиту Босну сачувати, да смо се требали борити за цјеловиту Босну– а таквих је примједаба било, не само у овом писму тих свећеника, него и у хрватској политици– ви знате да сам ја одговорио: Онда смо могли сачувати и цијелу Југославију, па би сви Хрвати били у цијелој Југославији.” (5.11.1993.)

“Брајковић ми је рекао у Мостару да има већ Муслимана који траже хрватско двојно држављанство. Данас ће ти примити путовницу, сутра ће ти попити чашу вина с тобом, појести месо и за десет година ће бити Хрват муслиманске вјере, разумијеш…” (2.9.1994.)

Морамо осигурати будуће границе хрватске државе у БиХ

”Ту имам некакве папире, тобоже, Срби нам спремају рат овдје у Хрватској, и офензиве. Рекао сам: неће бити рата сада у Хрватској, нити нам га не треба сада у Хрватској! Сада морамо осигурати границе Хрватске, те будуће границе хрватске државе у Босни и Херцеговини! То је посебна повијесна задаћа хрватске државе, Хрватске војске, нешто што не смијемо пропустити, је ли…” (6.11.1993:)


Немојмо се играти, треба стварати Херцег-Босну, односно Федерацију


“Немојмо се играти значи некакве двије владе и двије државе. Треба стварати државу Херцег-Босну, односно Федерацију…” (30.9.1994.)


Разговор о рушењу Старог моста у Мостару


“Фрањо Туђман: Добро, успут, тај мостарски мост, тко га је порушио?

Мате Бобан: Он је – биле су страшне кише – толико пуцан прије, тако да је сам пао.

Фрањо Туђман: Хоћемо ли опет ми бити оптужени.


Мате Бобан: Јутрос се говори да се не зна.


Јукић: Муслимани ће нас оптуживати. Међународни кажу да се не зна тко је, а они су повукли некакве своје изјаве. Јавили су слиједеће: десила се једна велика трагедија – срушио се Стари мост, хитно је потребно – срушио се – ми имамо оригинал како су говорили, хитно је потребно радио… са Сарајевом, 14 сати хитно и позови најглавнијег за цијелу републику, за ИПД и војну полицију, овај њихов из Мостара.


Мате Гранић: Имам приједлог – најважнија ствар је што ће рећи шпањолски батаљон, апсолутно најмјеродавнији. Према томе, мој приједлог је одмах, данас нетко тко је најповјерљивији да оде тко има везу, одмах. Њихова изјава је најважнија. Имати ту информацију, имати све, јер ако они кажу добру информацију, онда је изузетно, јер се иначе то на ЦНН—


Фрањо Туђман: Иначе, међу нама, рушење у војном погледу, коме иде више у корист?


Мате Бобан: Нама.” (23.11.1993.)

Стјепан Бобек, ватрени домобран и стандардни репрезентативац НДХ ће изјавити

"Јако сам скроман. Када сам дошао у Београд, могао сам бирати између трособног и четверособног стана, а ја будала изабрао двособан, у згради гдје је кафић "Каленић". Сада се кајем због тога. Никада нисам тражио новац од Партизана, нити их уцјењивао. До 1963. сам био војни службеник и на своју плаћу сам још понешто добивао од клуба.../У чију имовину се настанио, не помиње/...Туђман ми је био предсједник и добро сам га познавао, мада нисмо често контактирали јер смо у различито вријеме били у клубу. Био је ватрени навијач Партизана и долазио је на сваку утакмицу. Истина, био је живчан, али је под његовим руководством Партизан правио добре резултате, био је велики ауторитет."

Коментари

Популарни постови са овог блога

ПЕТ СРПСКИХ ЏЕЛАТА (1): ЗОРАН ЂИНЂИЋ - КВИСЛИНГ ДЕЧИЈЕГ ЛИЦА

ИДИОТИ СУ СНАГА СРБИЈЕ

АНТИ-ТИТОГРАФИЈА (3) ДЕСЕТ НАЈЗНАЧАЈНИЈИХ РЕВОЛУЦИОНАРНИХ СТАРЛЕТА