Постови

СРБИ СУ СТАТИСТИЧКА ГРЕШКА

Слика
СРБИ СУ СТАТИСТИЧКА ГРЕШКА /Четрдесетдруги дан самоизолације/ Пишем ових неколико редова са задршком од неколико дана. Чекао сам да видим реакцију српског јавног мњења на "најновија догађања" која немају везе са мученим корона вирусом. Јавили су потајни гласници : Kористећи пандемију коронавируса Вучић је у тишини предао Газиводе сепаратистима у Приштини четвртак, 23. април 2020. Дуго времена и у више наврата је Александар Вучић понављао као папагај „Не дам Трепчу, не дам Газиводе“. Kористећи пандемију корона вирусом, у тишини, председник Србије је сепаратистима из Приштине предао Газиводе. Дозволио је да Приштина и Тирана формирају заједничку електро-преносну мрежу Kосова и Албаније а да Србија ниједним знаком није показала да је против тога. Режимски медији ћуте, понашају се у стилу као да се ништа није догодило а привредних ресурса који су власништво грађана Србије Александар Вучић се олако одриче у корист сепаратиста. Још боље ћуте "грађански&

БУБАШВАБЕ И ЦРВЕНИ ОРКЕСТАР

Слика
БУБАШВАБЕ И ЦРВЕНИ ОРКЕСТАР /Тридесетседми дан самоизолације/ Последњих дана нашим патриотским и пара-патриотским сајтовима се раширио нови напис проф. Слободана Антонића "Хитлер из нашег Твитера" . И овога пута аутор се бавио нашом аутошовинистичком елитом, овај пут осматрајући њен лажни левичарски и антифашистички карактер, истичући три основне функције њихових наступа: 1. Ућуткивање : кад прогласите неког за фашисту тиме га апсолутно дисквалификујете за било каква политичка права или за учешће у јавној расправи („с хитлеровским накотом нема дијалога“); овај тотални дисквалификатив служи да се опонент тотално стигматизује и ућутка; дакле, да се усмрти у грађанско-политичком смислу; 2. Замлаћивање : када маргиналну појаву прогласите централним друштвеним и политичким проблемом, тиме ометате, одвраћате и преусмеравате пажњу критичког мишљења на другостепене или чак лажне проблеме; преко антифа манекенства, на пример, левичари се у полуколонији гурају да се првен

САРАЈЕВСКИ ЈАНИЧАРИ У МАГЛИ И НА МЕСЕЧИНИ

Слика
САРАЈЕВСКИ ЈАНИЧАРИ У МАГЛИ И НА МЕСЕЧИНИ /Тридесетчетврти дан самоизолације/ Не подносим органски биолошке нацисте. Трагови им смрде нечовјештвом. Такви у себи људске милости трунке немају. Ни части. То су лицемери једнаки Јеврејима. Цела Европа, насупрот историје, се претвара као да је антифашистичка, а само су прашњаво перје из предходне представе променили. Холандија, предала се Хитлеру за четири дана, дала му више од педесет хиљада добровољаца. После рата ником ништа, "умиру" од финоће и антифашизма, чак дошли да уче Србе да треба да се суоче са својом фашистичком прошлошћу. Не они, него ми. Србија је једина европска земља која није дала ни једног добровољца у проклети ЅЅ.  Срби, једини у Европи ! Данска, ето величином подједнака окупираној Србији, дала 10.000 добровољаца за ЅЅ вафен, па и они нас данас уче шта је антифашизам. Море, марш гадови... Те скотове викиншке морамо да истрпимо, јер су се вргале такве прилике над Европом, али ове наше, балка

КО ЈЕ БИО ПРВИ "ФИЛМСКИ" ТИТО?

Слика
КО ЈЕ БИО ПРВИ "ФИЛМСКИ" ТИТО? /Двадесетосми дан самоизолације/ Иван Берсењев  у 1946. лози маршала Тита током снимања филма У планинама Југославије . (Снимак из Фототеке Југословенске кинотеке). Преносимо неколико исечака из врло интересантног есеја Др. Горана Милорадовића , научног сарадника Института за савремену историју - Београд: ДОМАЋИ ТРИЛЕРИ У ИНОСТРАНОЈ РЕЖИЈИ: ОБАВЕШТАЈНЕ И САБОТЕРСКЕ АКТИВНОСТИ ПРОТИВ ЈУГОСЛОВЕНСКЕ КИНЕМАТОГРАФИЈЕ 1945-1955. ГОДИНЕ (Годишњак за друштвену историју 1., 2010.) Апстракт: Чланак се бави мало истраженом темом преплитања политичких, економских и обавештајних утицаја и интереса у југословенској кинематографији. После Другог светског рата обавештајне активности са Запада и Истока отежавале су настојања да се изгради целовита и снажна југословенска филмска индустрија. Ти утицаји, који су се ослањали на посебне интересе појединих националних политичких и културних елита, ометали су развој филмског стваралаш

ЛЕКТИРА ЗА ОДРАСТАЊЕ У СОЦИЈАЛИЗМУ

Слика
ЛЕКТИРА ЗА ОДРАСТАЊЕ У СОЦИЈАЛИЗМУ / Двадесетшести дан самоизолације/ Често вајкање старијих људи, који су одрасли у добу социјалистичком, почиње отприлике овако "Ееее, ми смо одрастали уз "Смоговце" и "С ванглом кроз свет"", а данашња деца уз ријалитије и Бака Прасета..." итд. Има у томе истине, али то није цела истина. Фазе одрастања деце се одвијају брзо, те ето те очас у свету који не познајеш, а још си збуњени пионир. Одрастање се продужава и на средњу школу, а ту "Смоговци" више нису референтни. Тако се поставља важно питање: Уз какву је литературу сазревала социјалистичка омладина у другој половини одрастања? Најпре, неколико хисторијских натукница. Вековима, као и јуначке песме у десетерцу, с колена на колено су се преносиле и веселије приче необичног садржаја у тадањим патријархалним заједницама, но никако без педагошке подуке. Овај наратив садржи право богатство маштовитих радњи и фигуративних израза, идиомима